dunyadan
Aktif Üye
Çöl Şarap Yapımı Kulağa Saçma Geliyor, Ama Negev’deki İsrail Bağları Yolu Gösteriyor
SDE BOKER, İsrail – “Şarap tadımı” dediğinizde kelimeler hemen Napa Vadisi veya Toskana’daki yemyeşil tepelerin görüntülerini çağrıştırıyor. Akıllarına getirmedikleri şey: çöl.
Ancak güney İsrail’deki Negev Çölü’nde ortak bir çiftlikte bulunan küçük bir kafede, yerel bir şarap üreticisi geçen ay çeşitli koyu kırmızı nektarlar döküyordu ve bazı konukları meyveli tatları ve aromaları ortaya çıkarmak için bardaklarını döndürmeye davet ediyordu.
Avrupa’nın daha köklü şarap üreten bölgelerinde ve dünyanın başka yerlerinde yetiştiriciler, kavurucu sıcak dalgaları da dahil olmak üzere, öngörülemeyen, aşırı hava koşullarıyla savaşırken, İsrailliler kendilerini kuru hava şarap üretiminin öncüsü olarak buldular ve yakında daha fazla küresel uygulama bulabilecek yaklaşımları test ettiler. .
Ve iş, yüzlerce teknoloji girişimine ve fütüristik bir güneş kulesine ev sahipliği yapan Negev’de yapılıyor – ve İsrail’de uzun süredir deneyler için bir laboratuvar.
Kafenin duvarında “İsrail’in yaratıcılığının ve öncü gücünün test edileceği yer Negev’de” yazıyor – son yıllarını yaklaşık 50 yarda yaşayan İsrail’in kurucu başbakanı David Ben-Gurion’dan ikonik bir alıntı uzakta, sade bir ahşap kulübede.
Negev’in her yerine dağılmış yaklaşık 40 butik şarap imalathanesi, zümrüt yeşili üzüm bağları sade bej manzarayı süsler. Kredi… The New York Times için Amit Elkayam
Yine de, rafları yerel olarak üretilen malbec, merlot ve petit verdot syrah şişeleriyle dolu kafedeki beklenmedik sahneyi Ben-Gurion bile hayal edemezdi. O da fiyatlarda beyazlamış olabilir. Butik şaraphane, iyi bir yılda 5.000 şişelik bir seçim üretiyor ve yerel standartlara göre pahalı bir şişeye 27 ila 45 dolar arasında gidiyorlar.
Yerel şarap üreticisi Zvi Remak, “Su burada çok pahalı” dedi.
Kafe ve şaraphane, 1952’de kurulan ve daha önce daha az burjuva ürünleri, şeftali ve koyunlarıyla tanınan Sde Boker ortak çiftliğinin bir parçasıdır. Ancak 1990’larda, bir komün üyesi ve bir tarım uzmanı olan Bay Remak, bir bağ dikti ve memleketi Kaliforniya’da bir süre eğitim gördükten sonra şarap yapımına döndü.
Bay Remak, “Biraz karmaşıktı,” diye hatırladı. Faydacılığında yönelimi “neredeyse Sovyet” olan ve karar vericilerin meşe fıçılarda eskitilmiş el yapımı kırmızılar fikrine uyum sağlamak için biraz zamana ihtiyacı olan topluluktan izin alması gerekiyordu.
Geceleri mekanik bir hasat makinesi. Sıcaklıklar, yaz ortasında bile, geceleri dik bir şekilde düşer ve asmalardan yararlanır. Kredi… The New York Times için Amit Elkayam
Ama onları ikna etti ve ardından diğerleri de onun izinden gitti. Bugün, Negev’in her yerine dağılmış yaklaşık 40 butik şarap imalathanesi, zümrüt yeşili üzüm bağları sade bej manzarayı süslüyor.
Çöl bağcılığı ve bu nispeten yeni şarap yolunu keşfetmeye başlayan turistler, İsrail topraklarının yarısını oluşturan kurak arazilerin geliştirilmesi ve yeniden markalaşması için önemli hale geldi.
Negev şarap yolundaki bazı duraklar, çölde hayatta kalma ruhu açısından hala kenarlarda biraz sert.
Çarpıcı Ramon Krateri’nin kenarındaki Tzel HaMidbar şaraphanesi ve çiftliği, bir yatak ve klimadan biraz daha fazlasıyla donatılmış sade çamur evlerinde konaklama imkanı sunmaktadır. Asmalarından bazıları hapishanenin altındaki bir vadide yetişiyor ve hapishaneden geri dönüştürülmüş atık su ile sulanıyor.
Tzel HaMidbar’ın kurucularından Ziv Spector, yerel bir kırmızı küçük verdot dökerken, “Şarap ve çöl kulağa bir tür oksimoron gibi saçma geliyor” dedi.
Şarap tadım turu. Çöl bağcılığı, İsrail topraklarının yarısını oluşturan kurak alanların geliştirilmesi ve yeniden markalaşması için önemli hale geldi. Kredi… The New York Times için Amit Elkayam
Ancak asmaları, “şımarık bir çocuk” gibi kolay olanların aksine, onları sadece daha sert yapan zavallı çöl toprağının meydan okumasına yükseldi.
Bu Negev üzüm bağları yeni olsa da burada şarap yapmak öyle değil. Bölge, antik çağda yerel olarak üretilen şaraplarıyla ünlüydü.
Ancak o zamanlar iklim muhtemelen şimdi olduğundan daha bağışlayıcıydı ve bölgenin şarap imalathaneleri, iklim değişikliğinin etkileri kötüleştikçe yakında dünya çapında tekrarlanması gerekebilecek tarım teknikleri geliştiriyor.
Yaklaşık üç yıl önce aile arazisine sarmaşıklar eken bir şarap tüccarı olan David Pinto, “Negev’de başarılı olmak için cesur olmalı ve deney yapmalısınız” dedi.
Küçük bir çöl kasabası olan Yeruham’ın kenarındaki bağının yanındaki canlı yeşil bir çimenlikte 2021 rosé’ye tirbuşon götüren Bay Pinto, şaraphanesinden yeni bir chardonnay’in Ocak ayında çıkacağını ve Negev’in parlak beyazının olacağını söyledi. ilki, iki yıl içinde hazır olacaktır.
Mor grenache ve syrah üzümlerinin ağır kümeleri, sert çöl güneşinde asmalarda hızla olgunlaşır. Bay Pinto, işin püf noktasının, yüksek şeker içeriğinin asit seviyesiyle dengede tutulduğu tatlı noktayı bulmak olduğunu söyledi.
Grenache üzümlerinin hasat edilmesi. Ağır kümeler sert çöl güneşinde hızla olgunlaşır. Kredi… The New York Times için Amit Elkayam
Bu nedenle, burada hasat zamanı, kuzeydeki daha Akdeniz iklimine sahip olan İsrail’in diğer şarap üreten bölgelerine göre daha erken geliyor. Birkaç Bedevi kadını, şafağın serinliğinde gelip sulu salkımları elle toplamaları için tutuldu.
Yaklaşık 325 gün güneş ışığı ve yıllık az yağış ile çöl asmaları, 1960’larda başka bir Negev kolektifi tarafından geliştirilen ve çiftçinin su miktarını sıkı bir şekilde kontrol etmesine olanak tanıyan bir yenilik olan damla sulamaya bağlıdır.
Çöl üzüm bağları da bazı doğal avantajlara sahiptir.
Geceleri sıcaklıklar, yaz ortasında bile, asmalardan yararlanarak dik bir şekilde düşer. Düşük nem oranıyla, Negev asmaları az sayıda haşere ve mantara maruz kalır ve çok az pestisit püskürtme gerektirir, bu da şarap üretiminin çoğunu organik hale getirir.
Avrupa’nın geleneksel bağcılık bölgelerinde yapay sulama hoş karşılanmaz ve hatta bazı bölgelerde yasaklanırken, daha da gerekli hale gelebilir.
Negev’deki Ben-Gurion Üniversitesi’nde çöl araştırmaları ve tarım uzmanı Aaron Fait, iklim değişikliğine uyum sağlaması gereken bir küresel şarap endüstrisinde İsrail’in bir rol model olabileceğini söylüyor.
Taze çekilmiş grenache üzümleri. Düşük nem oranıyla, Negev asmaları az sayıda haşere ve mantara maruz kalır ve çok az pestisit püskürtme gerektirir, bu da şarap üretiminin çoğunu organik hale getirir. Kredi… The New York Times için Amit Elkayam
“Şarap endüstrisinin, işlerin eskisi gibi olmadığını anlaması gerekiyor” dedi.
Negev Highlands turizminde uzmanlaşmış bir araştırmacı olan Shahar Shilo, modern İsrailli şarap üreticilerinin, bölgede üretilen çeşitlerden Eski Dünya şarapları yerine ithal edilen üzüm çeşitlerinden daha meyveli Yeni Dünya şarabı ürettiğini söyledi. Bölgenin portakal şarapları, esasen üzüm kabuklarıyla yumuşatılmış beyazlar, kayısı ve liçi notaları da dahil olmak üzere güçlü meyve aromalarına sahiptir.
Şarap imalathaneleri, çöl teknolojisi, tarım ve turizme odaklanan bir hayır kurumu olan David & Laura Merage Vakfı’nın yardımıyla Negev’i şarap üreten bir bölge olarak markalaştırmak için çalışıyor.
Bu, vakfın genel müdürü Nicole Hod Stroh, şarapların paylaştığı belirli özellikleri belirlemek, üzümlerin çoğunun bölgede yetiştirilmesini sağlamak ve “bir tarih, bir gelenek olduğunu” göstermek anlamına geldiğini söyledi.
İsrailli bir arkeolog olan Lior Schwimer, Negev Yaylaları’ndaki antik bir şehir olan Avdat’ın kalıntıları arasında bulunan şarap yapmak için kullanılan fıçıların yakınında duruyor. Kredi… The New York Times için Amit Elkayam
Bu son kısım bir sorun olmamalı.
MÖ 4. yüzyılda Nabatean döneminden MS 7. yüzyıldaki Müslüman fethinden kısa bir süre sonra ölümüne kadar var olan Negev Yaylaları’ndaki antik bir şehir olan Avdat’ın kalıntıları arasında, arkeologlar 1.600 yıl öncesine ait şarap presleri ve sarnıçlar ortaya çıkardılar. önce – gelişen bir Bizans dönemi şarap üretim ve ihracat endüstrisinin kanıtı.
İsrailli bir arkeolog olan Lior Schwimer’e göre, bölgenin eskileri teraslı yamaçlarda üzüm bağları yetiştirdi ve yılda bir milyon litreye kadar şarap üretmiş olabilir. Şarabı depolamak için kullanılan kendine özgü kavanozların kalıntıları, Fransa ve İngiltere kadar uzaklarda bulundu.
İsrailli araştırmacılar en az iki çeşit antik tohum belirlediler ve şimdi Bizans beyazını ve kırmızısını yeniden yaratmaya çalışıyorlar.
Bay Shilo, “Dünyada 1500 yıllık şarapçılık geleneğiyle övünebilecek pek fazla yer yok” dedi.
El bombası asmaları arasında toplayıcılar. Negev’de hasat zamanı, daha kuzeyde, daha Akdeniz iklimine sahip olan diğer İsrail şarap üretim bölgelerine göre daha erken gelir. Kredi… The New York Times için Amit Elkayam
Haber Sitelerinden Alıntı Yapılmıştır.
SDE BOKER, İsrail – “Şarap tadımı” dediğinizde kelimeler hemen Napa Vadisi veya Toskana’daki yemyeşil tepelerin görüntülerini çağrıştırıyor. Akıllarına getirmedikleri şey: çöl.
Ancak güney İsrail’deki Negev Çölü’nde ortak bir çiftlikte bulunan küçük bir kafede, yerel bir şarap üreticisi geçen ay çeşitli koyu kırmızı nektarlar döküyordu ve bazı konukları meyveli tatları ve aromaları ortaya çıkarmak için bardaklarını döndürmeye davet ediyordu.
Avrupa’nın daha köklü şarap üreten bölgelerinde ve dünyanın başka yerlerinde yetiştiriciler, kavurucu sıcak dalgaları da dahil olmak üzere, öngörülemeyen, aşırı hava koşullarıyla savaşırken, İsrailliler kendilerini kuru hava şarap üretiminin öncüsü olarak buldular ve yakında daha fazla küresel uygulama bulabilecek yaklaşımları test ettiler. .
Ve iş, yüzlerce teknoloji girişimine ve fütüristik bir güneş kulesine ev sahipliği yapan Negev’de yapılıyor – ve İsrail’de uzun süredir deneyler için bir laboratuvar.
Kafenin duvarında “İsrail’in yaratıcılığının ve öncü gücünün test edileceği yer Negev’de” yazıyor – son yıllarını yaklaşık 50 yarda yaşayan İsrail’in kurucu başbakanı David Ben-Gurion’dan ikonik bir alıntı uzakta, sade bir ahşap kulübede.
Negev’in her yerine dağılmış yaklaşık 40 butik şarap imalathanesi, zümrüt yeşili üzüm bağları sade bej manzarayı süsler. Kredi… The New York Times için Amit Elkayam
Yine de, rafları yerel olarak üretilen malbec, merlot ve petit verdot syrah şişeleriyle dolu kafedeki beklenmedik sahneyi Ben-Gurion bile hayal edemezdi. O da fiyatlarda beyazlamış olabilir. Butik şaraphane, iyi bir yılda 5.000 şişelik bir seçim üretiyor ve yerel standartlara göre pahalı bir şişeye 27 ila 45 dolar arasında gidiyorlar.
Yerel şarap üreticisi Zvi Remak, “Su burada çok pahalı” dedi.
Kafe ve şaraphane, 1952’de kurulan ve daha önce daha az burjuva ürünleri, şeftali ve koyunlarıyla tanınan Sde Boker ortak çiftliğinin bir parçasıdır. Ancak 1990’larda, bir komün üyesi ve bir tarım uzmanı olan Bay Remak, bir bağ dikti ve memleketi Kaliforniya’da bir süre eğitim gördükten sonra şarap yapımına döndü.
Bay Remak, “Biraz karmaşıktı,” diye hatırladı. Faydacılığında yönelimi “neredeyse Sovyet” olan ve karar vericilerin meşe fıçılarda eskitilmiş el yapımı kırmızılar fikrine uyum sağlamak için biraz zamana ihtiyacı olan topluluktan izin alması gerekiyordu.
Geceleri mekanik bir hasat makinesi. Sıcaklıklar, yaz ortasında bile, geceleri dik bir şekilde düşer ve asmalardan yararlanır. Kredi… The New York Times için Amit Elkayam
Ama onları ikna etti ve ardından diğerleri de onun izinden gitti. Bugün, Negev’in her yerine dağılmış yaklaşık 40 butik şarap imalathanesi, zümrüt yeşili üzüm bağları sade bej manzarayı süslüyor.
Çöl bağcılığı ve bu nispeten yeni şarap yolunu keşfetmeye başlayan turistler, İsrail topraklarının yarısını oluşturan kurak arazilerin geliştirilmesi ve yeniden markalaşması için önemli hale geldi.
Negev şarap yolundaki bazı duraklar, çölde hayatta kalma ruhu açısından hala kenarlarda biraz sert.
Çarpıcı Ramon Krateri’nin kenarındaki Tzel HaMidbar şaraphanesi ve çiftliği, bir yatak ve klimadan biraz daha fazlasıyla donatılmış sade çamur evlerinde konaklama imkanı sunmaktadır. Asmalarından bazıları hapishanenin altındaki bir vadide yetişiyor ve hapishaneden geri dönüştürülmüş atık su ile sulanıyor.
Tzel HaMidbar’ın kurucularından Ziv Spector, yerel bir kırmızı küçük verdot dökerken, “Şarap ve çöl kulağa bir tür oksimoron gibi saçma geliyor” dedi.
Şarap tadım turu. Çöl bağcılığı, İsrail topraklarının yarısını oluşturan kurak alanların geliştirilmesi ve yeniden markalaşması için önemli hale geldi. Kredi… The New York Times için Amit Elkayam
Ancak asmaları, “şımarık bir çocuk” gibi kolay olanların aksine, onları sadece daha sert yapan zavallı çöl toprağının meydan okumasına yükseldi.
Bu Negev üzüm bağları yeni olsa da burada şarap yapmak öyle değil. Bölge, antik çağda yerel olarak üretilen şaraplarıyla ünlüydü.
Ancak o zamanlar iklim muhtemelen şimdi olduğundan daha bağışlayıcıydı ve bölgenin şarap imalathaneleri, iklim değişikliğinin etkileri kötüleştikçe yakında dünya çapında tekrarlanması gerekebilecek tarım teknikleri geliştiriyor.
Yaklaşık üç yıl önce aile arazisine sarmaşıklar eken bir şarap tüccarı olan David Pinto, “Negev’de başarılı olmak için cesur olmalı ve deney yapmalısınız” dedi.
Küçük bir çöl kasabası olan Yeruham’ın kenarındaki bağının yanındaki canlı yeşil bir çimenlikte 2021 rosé’ye tirbuşon götüren Bay Pinto, şaraphanesinden yeni bir chardonnay’in Ocak ayında çıkacağını ve Negev’in parlak beyazının olacağını söyledi. ilki, iki yıl içinde hazır olacaktır.
Mor grenache ve syrah üzümlerinin ağır kümeleri, sert çöl güneşinde asmalarda hızla olgunlaşır. Bay Pinto, işin püf noktasının, yüksek şeker içeriğinin asit seviyesiyle dengede tutulduğu tatlı noktayı bulmak olduğunu söyledi.
Grenache üzümlerinin hasat edilmesi. Ağır kümeler sert çöl güneşinde hızla olgunlaşır. Kredi… The New York Times için Amit Elkayam
Bu nedenle, burada hasat zamanı, kuzeydeki daha Akdeniz iklimine sahip olan İsrail’in diğer şarap üreten bölgelerine göre daha erken geliyor. Birkaç Bedevi kadını, şafağın serinliğinde gelip sulu salkımları elle toplamaları için tutuldu.
Yaklaşık 325 gün güneş ışığı ve yıllık az yağış ile çöl asmaları, 1960’larda başka bir Negev kolektifi tarafından geliştirilen ve çiftçinin su miktarını sıkı bir şekilde kontrol etmesine olanak tanıyan bir yenilik olan damla sulamaya bağlıdır.
Çöl üzüm bağları da bazı doğal avantajlara sahiptir.
Geceleri sıcaklıklar, yaz ortasında bile, asmalardan yararlanarak dik bir şekilde düşer. Düşük nem oranıyla, Negev asmaları az sayıda haşere ve mantara maruz kalır ve çok az pestisit püskürtme gerektirir, bu da şarap üretiminin çoğunu organik hale getirir.
Avrupa’nın geleneksel bağcılık bölgelerinde yapay sulama hoş karşılanmaz ve hatta bazı bölgelerde yasaklanırken, daha da gerekli hale gelebilir.
Negev’deki Ben-Gurion Üniversitesi’nde çöl araştırmaları ve tarım uzmanı Aaron Fait, iklim değişikliğine uyum sağlaması gereken bir küresel şarap endüstrisinde İsrail’in bir rol model olabileceğini söylüyor.
Taze çekilmiş grenache üzümleri. Düşük nem oranıyla, Negev asmaları az sayıda haşere ve mantara maruz kalır ve çok az pestisit püskürtme gerektirir, bu da şarap üretiminin çoğunu organik hale getirir. Kredi… The New York Times için Amit Elkayam
“Şarap endüstrisinin, işlerin eskisi gibi olmadığını anlaması gerekiyor” dedi.
Negev Highlands turizminde uzmanlaşmış bir araştırmacı olan Shahar Shilo, modern İsrailli şarap üreticilerinin, bölgede üretilen çeşitlerden Eski Dünya şarapları yerine ithal edilen üzüm çeşitlerinden daha meyveli Yeni Dünya şarabı ürettiğini söyledi. Bölgenin portakal şarapları, esasen üzüm kabuklarıyla yumuşatılmış beyazlar, kayısı ve liçi notaları da dahil olmak üzere güçlü meyve aromalarına sahiptir.
Şarap imalathaneleri, çöl teknolojisi, tarım ve turizme odaklanan bir hayır kurumu olan David & Laura Merage Vakfı’nın yardımıyla Negev’i şarap üreten bir bölge olarak markalaştırmak için çalışıyor.
Bu, vakfın genel müdürü Nicole Hod Stroh, şarapların paylaştığı belirli özellikleri belirlemek, üzümlerin çoğunun bölgede yetiştirilmesini sağlamak ve “bir tarih, bir gelenek olduğunu” göstermek anlamına geldiğini söyledi.
İsrailli bir arkeolog olan Lior Schwimer, Negev Yaylaları’ndaki antik bir şehir olan Avdat’ın kalıntıları arasında bulunan şarap yapmak için kullanılan fıçıların yakınında duruyor. Kredi… The New York Times için Amit Elkayam
Bu son kısım bir sorun olmamalı.
MÖ 4. yüzyılda Nabatean döneminden MS 7. yüzyıldaki Müslüman fethinden kısa bir süre sonra ölümüne kadar var olan Negev Yaylaları’ndaki antik bir şehir olan Avdat’ın kalıntıları arasında, arkeologlar 1.600 yıl öncesine ait şarap presleri ve sarnıçlar ortaya çıkardılar. önce – gelişen bir Bizans dönemi şarap üretim ve ihracat endüstrisinin kanıtı.
İsrailli bir arkeolog olan Lior Schwimer’e göre, bölgenin eskileri teraslı yamaçlarda üzüm bağları yetiştirdi ve yılda bir milyon litreye kadar şarap üretmiş olabilir. Şarabı depolamak için kullanılan kendine özgü kavanozların kalıntıları, Fransa ve İngiltere kadar uzaklarda bulundu.
İsrailli araştırmacılar en az iki çeşit antik tohum belirlediler ve şimdi Bizans beyazını ve kırmızısını yeniden yaratmaya çalışıyorlar.
Bay Shilo, “Dünyada 1500 yıllık şarapçılık geleneğiyle övünebilecek pek fazla yer yok” dedi.
El bombası asmaları arasında toplayıcılar. Negev’de hasat zamanı, daha kuzeyde, daha Akdeniz iklimine sahip olan diğer İsrail şarap üretim bölgelerine göre daha erken gelir. Kredi… The New York Times için Amit Elkayam
Haber Sitelerinden Alıntı Yapılmıştır.