Malikanesinde 3 Yüzme Havuzu ve Ahır Bulunmaktadır. Zengin olmadığını söylüyor.

dunyadan

Aktif Üye
Malikanesinde 3 Yüzme Havuzu ve Ahır Bulunmaktadır. Zengin olmadığını söylüyor.
AL KHOR, Katar — Muhammed Al Misned her öğleden sonra Katar’ın başkenti Doha’daki ofisinden çıkıyor, beyaz kara kruvazörüne atlıyor ve çöldeki ikinci evine gidiyor. Orada, kale benzeri bir cephenin arkasında, diğer lükslerin yanı sıra üç yüzme havuzu, iki futbol sahası, bir bowling salonu, bir ahır, bir voleybol sahası ve özenle bakımlı bir çit labirenti olan sığınağı var.

Bana, kuzeydeki Al Khor kasabasındaki malikanesine yaptığı günlük ziyaretin, erkekler futbol Dünya Kupası’nın Katar’ı yorucu, 24 saat süren bir karnavala dönüştürmesinden bu yana ona çok ihtiyaç duyduğu dinlenmeyi sunduğunu söyledi. Turnuva sona erdiğinde, Londra’da toparlanmayı planlıyor ve burada çok fazla kalori almasın diye antrenman yapması ve her öğünü onunla birlikte yemesi için kişisel bir antrenör tutacaktır. Ama çöldeki evi gibi, hepsi bu – dedi Bay Al Misned – oldukça olağan.

“Ben zengin biri değilim,” diye açıkladı.

Sadece bir nesil önce Katar’da, bariz zenginlik göstergelerine karşı bu kayıtsızlık hayal bile edilemezdi.


Bay Al Misned’in çöldeki evinin girişi.

20. yüzyılın büyük bir bölümünde ülke, geçimlerini Basra Körfezi’nin tuzlu sularından sağlayan balıkçılar ve inci avcılarından oluşan çorak bir çölden biraz daha fazlasıydı. Ancak 1970’lerde kuzey kıyılarında gaz sahalarının keşfi ve bunun sonucunda ortaya çıkan enerji patlaması ülkenin kaderini tersine çevirdi. Katarlılar artık dünyanın en yüksek ortalama gelirlerinden bazılarına sahipler – ücretsiz sağlık devası, ücretsiz yüksek öğrenim, barınma desteği, rahat devlet işleri, yeni evliler için mali destek ve cömert sübvansiyonlarla birlikte.


Bu kişisel servetin çoğu, nadiren yabancılara açılan Katar evlerinin mahremiyetinde gizlidir. Ve eşit olarak paylaşılmaz. Ülke, yaklaşık 380.000 Katar vatandaşı için lüks bir yaşam tarzını kolaylaştırmak için askere alınan yaklaşık iki milyon göçmen işçi ile oldukça tabakalaşmış durumda.


Ülke sadece Connecticut büyüklüğünde olmasına rağmen, çoğu zaman bu iki dünya birbirinden daha fazla ayrılamazmış gibi görünüyor: Göçmen işçilerin asgarî ücreti ayda 275 dolar. Bir ölçüye göre, Katarlıların ortalama yıllık geliri 115.000 dolar civarında.

Ülkedeki bir Türk inşaat işçisinin dediği gibi, fakir Katarlı diye bir şey yoktur; sadece zenginler var, daha zenginler ve en zenginler var, dedi.


Hala. 57 yaşındaki Bay Al Misned, Katar standartlarına göre zengin olmadığı konusunda ısrar ediyor.

Bay Al Misned, çöldeki geniş malikanesindeki özel spor salonunda.

Bay Al Misned, babasının inşaatta çalıştığı ve çocuklarını alçak kerpiç bir evde büyüttüğü Al Khor’da büyüdü. Bay Al Misned ergenlik çağına geldiğinde, devlet benzin parasıyla doluydu ve en parlak öğrencilerinin yurtdışındaki üniversitelere gitmeleri için para ödemeye başlamıştı – bu, Batılı yatırımcılarla zahmetsizce etkileşime girebilen İngilizce konuşan Katarlılardan oluşan bir sınıf yetiştirmek için tasarlanmış bir politikaydı. .


2022 Dünya Kupası İçin Kısa Bir Kılavuz

9’dan 1. Kart


Dünya Kupası nedir? Dört yılda bir düzenlenen etkinlik, en iyi milli futbol takımlarını dünya şampiyonu unvanı için karşı karşıya getiriyor. İşte 2022 erkekler turnuvasının ön bilgileri:


Nerede tutuluyor? Bu yılki ev sahibi, 2010’da Amerika Birleşik Devletleri ve Japonya’yı yenerek turnuvayı düzenleme hakkını kazanan Katar. Bunun dürüst bir rekabet olup olmadığı tartışmalıdır.


Ne zaman? Turnuva, Katar’ın Ekvador ile oynadığı 20 Kasım’da başladı. Takip eden iki hafta boyunca çoğu gün dört maç oynanacak. Turnuva 18 Aralık’taki finalle sona eriyor.


Bir kış Dünya Kupası olağan mı? Hayır. Dünya Kupası genellikle Temmuz ayında yapılır. Ancak 2015’te FIFA, Katar’daki yaz sıcaklıklarının hoş olmayan sonuçlara yol açabileceği sonucuna vardı ve turnuvayı nispeten katlanılabilir olan Kasım ve Aralık aylarına taşımayı kabul etti.


Kaç takım yarışıyor? Otuz iki. Katar otomatik olarak ev sahibi olmaya hak kazandı ve yıllar süren maçlardan sonra diğer 31 takım gelip oynama hakkını kazandı. Buradaki ekiplerle tanışın.


Turnuva nasıl işliyor? 32 takım, dörderli sekiz gruba ayrılır. Açılış aşamasında, her takım kendi grubundaki diğer tüm takımlarla oynar. Her grupta ilk iki sırada yer alan takımlar son 16’ya yükselir. Bundan sonra Dünya Kupası elemeli bir turnuvadır.


ABD’de Dünya Kupası’nı nasıl izlerim? Turnuva, Fox ve FS1’de İngilizce, Telemundo’da İspanyolca olarak yayınlanacak. Peacock’ta veya Fox ve FS1’i taşıyan akış hizmetlerinde canlı yayın yapabilirsiniz. İşte her maçı nasıl izleyeceğiniz.


Oyunlar ne zaman oynanacak? Katar, Londra’dan üç saat, New York’tan sekiz saat ve Los Angeles’tan 11 saat ileridedir. Bu, Amerika Birleşik Devletleri’nin Doğu Kıyısında bazı maçlar için şafak öncesi başlama vuruşları olacağı ve Katar’daki maçlar için öğleden sonra saat 22.00’de başlayacağı anlamına geliyor.


Daha fazla sorunuz var mı? Burada daha fazla cevabımız var.


Bay Al Misned, Colorado’da üniversiteye gitti ve şu anda Katar, İngiltere ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki inşaat projelerine yatırım yapan kendi danışmanlık firmasının sahibi.

Çöldeki evi, Doha’dan, bej rengi toprağın solgun bir gökyüzüyle karıştığı ıssız bir bölgeden arabayla yaklaşık bir saat uzaklıktadır. Yolculuk, yakın zamanda yapılan bir ziyarette, palmiye ağaçlarıyla sıralanmış dar yollarla bölünmüş yemyeşil bir manzarayı ortaya çıkarmak için kapıyı açan bir muhafızın bulunduğu görkemli bir kapıda sona eriyor.

Bay Al Misned, mülkteki evlerden birinde beni ve bir fotoğrafçıyı karşıladı ve ardından bizi nargile salonu ve spor salonu da içeren mülkte gezdirdi.

Araziye yayılmış 1.000 koyun, sekiz Arap antilopu, dört at, iki deve ve bir şahin – Bay Al Misned’in faal çiftliği dediği – son on yılda ekilmişti.

Emlak gerekçesiyle işçiler. Yaklaşık 380.000 Katar vatandaşına lüks bir yaşam tarzı sağlamak için yaklaşık iki milyon göçmen işçi askere alındı.

Yine de, pek de şahin bir adam değildi, koluna tünemiş yırtıcı kuş olarak açıkladı. Şahin olan arkadaşı, hayvanı bu yılın başlarında ona hediye etmişti.

“Evvel dedim, para kazanırsam bir çiftliğim olsun ve kendime bir otel yapıp oturacağım” dedi. “Yani Doha’ya giderseniz, benim evim aslında küçük bir otel gibi.”

Ahır ile spor salonu arasındaki bir noktada, Bay Al Misned yoldan saptı ve bize birkaç misafirhaneden birini göstermek için bozulmamış bir çimenlik alanda ilerledi. Biz uzaklaşırken, Güney Asya ve Doğu Afrika’dan taze çim yamaları eken birkaç bahçıvanı selamladı.

“‘Selamün aleyküm’ – ‘merhaba’ dediğiniz an, bilirsiniz – onlara çok şey vermiş olursunuz. Sadece saygı duyulduğunu hissediyorlar,” dedi Bay Al Misned, arabasıyla avludan geri dönerken.

İşçiler, son yıllarda Katar’ın nüfusunu yeniden şekillendiren ve genellikle kibirli patronlarla ve bazen tacizle uğraşmak zorunda kalan göçmen akınının bir parçasıydı. Dünya Kupası’nın altyapısını oluşturanlara yönelik muamele, turnuva öncesinde büyük eleştiriler aldı ve maçlar boyunca tartışma konusu oldu.

Bay Al Misned emlak personeli ile birlikte dua ediyor.

Zengin arazi, birçoğu çok az elektrikle veya hiç elektrik olmadan büyüyen ve şimdi lüks araba kullanan Bay Al Misned’in neslinin uygun bir yansıması gibi görünüyordu. Sanki zenginlik göründüğü kadar çabuk yok olabilirmiş gibi – bu yüzden para harcamalı ve devam ederken cömertçe harcamalılar.


O öğleden sonra, Bay Al Misned’in eşi Alanood; Kızları; ve kadın akrabalar, Katar – Senegal futbol maçını izlemek için ana kulüp binasında toplandı. Katar geleneğine uygun olarak erkekler bölgeyi boşalttı.

Kadınlar büyük bir televizyonun önündeki kanepelerde uzanmış, dört inçlik stilettoları yere saçılmıştı. Kızlar koyu mor Katar formaları ve dar kot pantolonlar giydiler.

Katarlı forvet oyuncuları Senegal’in savunmasını yarıp geçtiğinde, kadınlar tezahürat yaptı: “Gol istiyoruz! Gol istiyoruz!” – ve gülerek geleneksel davullara vurdu.

Birkaç dakikada bir, mor elbiseler ve beyaz pamuklu eldivenler giyen personel, tatlı kaseleri, altın çerçeveli kapuçinolar ve bir demlik Arap kahvesi ile dolu tepsilerle tur attı. Biri o kadar büyük bir buket çiçekle geçti ki, onu taşıyan kahyanın sadece bacaklarını görebiliyordum.

Dünya Kupası’nı kutluyor.
Arap kahvesi servisi.

Devre arasında, kocasından farklı bir soyadı olan ve mahremiyet endişeleri nedeniyle yalnızca adının kullanılmasını isteyen Alanood ve misafirleri, golf arabalarıyla mülkün etrafında dolaşmak için dışarı çıktı. Kadınların çoğu şoförleri tarafından sürülmeye alışkın huzursuz sürücülerdi, bu yüzden arabamın direksiyonuna ben geçtim. Parıldayan ışıklarla sarılmış palmiye ağaçlarının arasında zum yaparken, düğün şarkıları söylediler.

Kulüp binasına dönen Alanood, Katar’ın Ekvador ile oynadığı Dünya Kupası açılış maçına kendisinin ve ailesinin katıldığını söyledi. Ancak devre arasında hem Katar’ın yenilgisi hem de taraftarlar tarafından hayal kırıklığına uğrayarak ayrıldılar. Katarlı erkekler stadyumlarda futbol formaları yerine geleneksel kıyafetleri olan thobes giyiyorlardı ve kalabalıkta çığlıklar, kol sallamalar, elektriklenme yoktu – bunu dünyanın en büyük spor etkinliğinin abartılı konuşmasından sonra bekliyordu.


Genç kızı, “Herkes herkesi tanıyor, bu yüzden kendilerini utandırmak istemiyorlar,” diye açıkladı.

Alanood’a Doha’nın artık yabancı hayranlarla dolu çarşısını veya ülkenin turnuva için düzenlediği müzik festivallerini veya karnavalları ziyaret edip etmediğini sordum.

“Yapamam,” dedi kararlı bir şekilde. “Orada televizyon ekipleri var ve kimin fotoğrafınızı çekebileceğini bilmiyorsunuz.”

Katar – Senegal futbol maçından sonra bir akşam yemeği için hazırlanıyor.

“Mahremiyetimi seviyorum,” diye ekledi.

Bu, Katarlı arkadaşlarımdan uzun zamandır duyduğum bir nakarattı. Katar’ın muhafazakar itibarına ve Doha’daki birkaç bar arasındaki mütevazi atmosfere rağmen, Katarlıların evlerinin mahremiyetinde her şeyin olduğunu ve bu mahremiyeti sevdiklerini sık sık söylediler. Turnuvanın başlamasıyla birlikte, uzun süredir evde tutulan şenlik, çoğunlukla yabancı ziyaretçiler arasında olsa da aniden sokakta oynamaya başlayınca, ülke alt üst olmuş gibiydi.

Senegal’e karşı maç bittiğinde (Katar yine kaybetti), kadınlar parıldayan ışıklardan oluşan bir gölgelik altında ve canlı bir şarkıcı eşliğinde üç çeşit yemek için oturdular. Saat 21.00 civarında konuklar kot pantolonlarının ve ipek bluzlarının üzerine kat kat abayalar giydiler, Hermes çantalarını bağladılar ve kapıya yöneldiler.

Alanood bana sımsıkı sarıldıktan sonra başka bir Dünya Kupası maçına katılıp katılmayacağını sordum.

“Belki,” dedi. “Arkadaşım bir skybox alabilir.”

Katarlılar şu anda dünyanın en yüksek ortalama gelirlerinden bazılarına sahipler, ancak zenginliklerinin çoğu özel mülklerde gizli ve yabancılar tarafından nadiren görülüyor.

Erin Schaff raporlamaya katkıda bulundu.

Haber Sitelerinden Alıntı Yapılmıştır.